Strefa Rodzica

Drogi Rodzicu, Tutaj znajdziesz różnego rodzaju dokumenty oraz informacje związane z nauką Twojego dziecka w naszej szkole.

Ośrodek Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczy

Interdyscyplinarne wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.

Zajęcia specjalistyczne

Bogata oferta zajęć specjalistycznych prowadzonych w naszej szkole. Ciągle rozwijamy się dalej! Zapraszamy!

Oferta edukacyjna

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka, Przedszkole, Szkoła Podstawowa, Branżowa Szkoła I Stopnia, Szkoła Przysposabiająca do Pracy.

Stołówka szkolna
Smacznego!

Wniosek o wydanie informacji
o dziecku/uczniu

Wypożyczalnia rowerów
trójkołowych i sprzętu rehabilitacyjnego

Zakładowy Fundusz
Świadczeń Socjalnych

ZESPOŁOWE I INDYWIDUALNE ZAJĘCIA REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE

Dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim w wieku od 3 do 25 lat organizuje się zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze w formie zespołowej lub indywidualnej. Zajęcia odbywają się według opracowanych dla każdego uczestnika i dostosowanych do indywidualnych możliwości psychofizycznych Indywidualnych Programów Rewalidacyjno -Wychowawczych. Zajęcia rewalidacyjno -wychowawcze prowadzone są zespołowo na terenie szkoły lub indywidualnie w szkole, jak i w domu ucznia.

GŁÓWNE CELE ZAJĘĆ REWALIDACYJNO -WYCHOWAWCZYCH

Celem zajęć jest wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, rozwijanie zainteresowania otoczeniem oraz rozwijanie samodzielności w funkcjonowaniu w codziennym życiu, stosownie do ich możliwości psychofizycznych oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych. Podczas zajęć odpowiednio ukierunkowana aktywność wychowanków sprzyja:

  1. Nauce nawiązywania kontaktów w sposób odpowiedni do potrzeb i możliwości uczestnika.
  2. Kształtowaniu sposobu komunikowania się z otoczeniem na poziomie odpowiadającym indywidualnym możliwościom uczestnika.
  3. Usprawnianiu ruchowym i psychoruchowym w zakresie dużej i małej motoryki, wyrabianiu orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej.
  4. Wdrażaniu do osiągnięcia optymalnego poziomu samodzielności w podstawowych sferach życia.
  5. Rozwijaniu zainteresowania otoczeniem, wielozmysłowemu poznawaniu tego otoczenia, nauce rozumienia zachodzących w nim zjawisk, kształtowaniu umiejętności funkcjonowania w otoczeniu.
  6. Kształtowaniu umiejętności współżycia w grupie.
  7. Nauce celowego działania dostosowanego do wieku, możliwości i zainteresowań uczestnika oraz jego udziału w ekspresyjnej aktywności.

Zajęcia zespołowe prowadzi się w zespołach liczących od 2 do 4 uczestników zajęć. Godzina zajęć trwa 60 minut. Minimalny wymiar zajęć wynosi: 20 godzin tygodniowo, nie więcej niż 6 godzin dziennie –w przypadku zajęć zespołowych i 10 godzin tygodniowo, nie więcej niż 4 godziny dziennie –w przypadku zajęć indywidualnych.

Zajęcia Rewalidacyjno-Wychowawcze to jedna z ofert edukacyjnych naszej placówki Obecnie szkoła organizuje zespołowe zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w 9 oddziałach oraz indywidualne zajęcia rewalidacyjno -wychowawcze, którymi objętych jest 18 dzieci. Zajęcia indywidualne odbywają się na terenie szkoły jak również w warunkach domowych. W pracy rewalidacyjno-wychowawczej wspieramy rozwój psychomotoryczny naszych wychowanków opierając się między innymi na takich metodach, technikach i formach pracy, jak metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Programy AktywnościM.Ch. Knillów, metoda stymulacji polisensorycznej, wg pór roku „Poranny Krąg” , wspomagające metody kierowania ruchem, naśladownictwo, różne formy zabaw plastycznych, m.in. metodę malowania dziesięcioma palcami, muzyczno-rytmicznych, zabaw paluszkowychi innych. Wdrażamy naszych uczniów do samodzielności na miarę ich możliwości, aby już dziś kreować ich godną przyszłość. Szkoła organizuje zajęcia specjalistyczne w zakresie:

  • terapii logopedycznej,
  • rehabilitacji ruchowej,
  • dogoterapii,
  • felinoterapii (kototerapii),
  • terapii integracji sensorycznej,
  • zajęć umuzykalniających.

Nasi uczniowie korzystają z Sali Doświadczania Świata, gdzie stymulowane są wszystkie zmysły. Uczniowie sami wybierają rodzaj aktywności, który w danej chwili najbardziej zaspokaja ich potrzeby. Wspomaganie rozwoju uczniów z głęboką niepełnosprawnością wymaga od naszych oligofrenopedagogów szczególnej empatii oraz ciągłego poszukiwania odpowiednich metod, technik i form pracy. Dlatego też w pracy z dzieckiem, oprócz specjalistycznego zaopatrzenia rehabilitacyjnego często wykorzystywane są pomoce wykonane według autorskich pomysłów nauczycieli. Dostarczają one zróżnicowanych wrażeń zmysłowych, pozwalają na rozwijanie zainteresowania otoczeniem oraz wyzwalają spontaniczną aktywność uczniów. Uczestnictwo w zajęciach oraz udział wżyciu szkolnym sprzyjają rozwojowi emocjonalnemu, społecznemu, psychoruchowemu. Dzieci czują się bardziej radosne, a rodzice mniej osamotnieni w problemach związanych z codzienną opieką i wychowaniem. Uspołeczniamy i integrujemy naszych uczniów angażując ich w przeróżne przedsięwzięcia np. jasełka, bal karnawałowy, przedstawienia okolicznościowe. Staramy się, by czas spędzony na zajęciach był dla naszych uczestników maksymalnie wykorzystany, by prowadzona stymulacja sprawiała przyjemność i dawała pozytywne odczucia naszym podopiecznym, bo nagrodą dla nas -nauczycieli jest zawsze uśmiech dziecka.