Oferta edukacyjna

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka, Przedszkole, Szkoła Podstawowa, Branżowa Szkoła I Stopnia, Szkoła Przysposabiająca do Pracy.

Zajęcia specjalistyczne

Bogata oferta zajęć specjalistycznych prowadzonych w naszej szkole. Ciągle rozwijamy się dalej! Zapraszamy!

Ośrodek Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczy

Interdyscyplinarne wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.

Strefa Rodzica

Drogi Rodzicu, Tutaj znajdziesz różnego rodzaju dokumenty oraz informacje związane z nauką Twojego dziecka w naszej szkole.

Stołówka szkolna
Smacznego!

Wniosek o wydanie informacji
o dziecku/uczniu

Wypożyczalnia rowerów
trójkołowych i sprzętu rehabilitacyjnego

Zakładowy Fundusz
Świadczeń Socjalnych

Rewalidacja oznacza przywracanie człowiekowi pełnej sprawności. Jest procesem dydaktycznym i wychowawczym nastawionym na usprawnianie funkcji rozwojowych i intelektualnych.

Celem zajęć rewalidacyjnych jest optymalny rozwój ucznia – zajęcia wspomagają, kompensują i usprawniają zaburzone funkcje oraz przystosowują młodą osobę niepełnosprawną do życia w społeczeństwie.

W Szkole Branżowej I Stopnia i Szkole Przysposabiającej do Pracy rewalidanci pracują z uczniem indywidualnie lub w grupach na podstawie programu zajęć rewalidacyjnych dostosowanym do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia. Stawiają oni na mocne strony ucznia, usprawniają i rozwijają funkcje umysłowe i psychiczne najsilniejsze, kompensują funkcje rozwojowe. Usprawnianiu podlega percepcja wzrokowa i słuchowa oraz koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa. Doskonalimy orientację przestrzenną oraz sprawność grafomotoryczną. Kształtujemy zdolność koncentracji uwagi, pamięć, logiczne myślenie, spostrzegawczość i kojarzenie. Uczniowie wykonują ćwiczenia rozwijające procesy myślowe (tj. porównywanie, analizowanie i wnioskowanie), wzbogacające ich wiedzę ogólną oraz rozwijające funkcje językowe i spostrzeżeniowe, wyobraźnię i kreatywne myślenie. Zajęcia odbywają się w miłej i przyjaznej atmosferze w poczuciu wiary we własne możliwości.

Pracując z uczniami nauczyciele specjaliści uwzględniają w swej pracy zarówno podstawowe zasady dydaktyki, jakimi są: zasada stopniowania trudności, indywidualizacji, aktywizowania ucznia podczas zajęć, jak również zasady prowadzenia zajęć terapeutycznych, do których należy m.in. zasada indywidualizacji pracy z każdym uczniem i stawianie przed nim zadań dostosowanych do jego możliwości, tak by w sposób systematyczny uczeń mógł przechodzić od zadań łatwiejszych do trudniejszych, od prostszych do bardziej złożonych. W postępowaniu rewalidacyjnym istotne są również zasady: dostosowanie metod oraz organizacji nauczania i uczenia się do indywidualnego stylu uczenia się, uwzględnianie uczenia wielozmysłowego, wspomaganie motywacji do pracy nad sobą, w tym własnej aktywności, samodzielności, samokontroli oraz wspomagania rozwoju osobowości polegającej na kształtowaniu właściwej samooceny, poczucia własnej wartości, odnoszenia sukcesu przez ucznia. Szczególnie ważna w naszej pracy nauczycieli i specjalistów jest zasada kompleksowości czyli wszechstronnego oddziaływania na ucznia oraz wszechstronnego rozwijania jego potencjalnych możliwości.

Jesteśmy zespołem nastawionym na odnoszenie zwycięstw i sukcesów, czasem małymi kroczkami, często z empatią i optymizmem, zawsze podążamy z naszym uczniem do przodu, wskazujemy kierunki, troszczymy się o wspólne ich dobro. Każdego dnia jesteśmy razem.

Opracowanie: mgr Elen Wietrzycka, mgr Marzena Chojnowska, mgr Patrycja Żamojtel

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.