- Szczegóły
- Autor: Agnieszka Łukomska
- Kategoria: Branżowa Szkoła I Stopnia / Szkoła Przysposabiająca do Pracy
Środa i czwartek upłynęły w naszej szkole na popularyzacji wiedzy o mózgu i jego funkcjonowaniu. A jak najlepiej przyswajać wiedzę? Poprzez doświadczanie! Dlatego też uczniowie BSIS wzięli udział w międzyklasowym turnieju gry SpyGuy. Był to świetny trening dla młodych głów, ponieważ gra uczy spostrzegawczości, uważności oraz współpracy pomiędzy graczami. Natomiast uczniowie Szkoły Przysposabiającej do Pracy zostali zaproszeni na warsztaty "Oddychanie odżywia twój mózg". Podczas wspólnej praktyki poznali różne sposoby oddychania m.in. oddech smoka i oddech pszczoły, które są niezwykle przydatne w sytuacjach trudnych, konfliktowych czy podczas natłoku myśli, ponieważ oczyszczają i jednocześnie odżywiają umysł. Spotkania z uczniami przygotowały i poprowadziły: pani psycholog Agnieszka Budindorf i pani pedagog Agnieszka Łukomska. Niezmiernie miło było zobaczyć nauczycieli, którzy włączyli się zarówno w wspólną grę jak i praktykowanie oddechu.
- Szczegóły
- Autor: Joanna Kaczorowska, Magdalena Psykowska, Katarzyna Tymburska
- Kategoria: Branżowa Szkoła I Stopnia / Szkoła Przysposabiająca do Pracy
W lutym zajmowaliśmy się tematem bezpieczeństwa w sieci. Główne zagadnienia w ramach tego tematu dotyczyły: rozumienia przyjaźni onlline, ochrony danych osobowych, stosowania bezpiecznych haseł, zabezpieczeń urządzeń z Internetem oraz zasad fair play w posługiwaniu się aplikacjami i grami online. Zagraliśmy w interaktywną grę "Gra o bezpieczeństwo" i stworzyliśmy prezentacje multimedialne na ten temat. To był intensywny czas wielu rozmów, pytań i odpowiedzi!
Czytaj więcej: Wirusy, robaki i inne zwierzaki - innowacja pedagogiczna
- Szczegóły
- Autor: Joanna Kaczorowska, Magdalena Psykowska, Katarzyna Tymburska
- Kategoria: Branżowa Szkoła I Stopnia / Szkoła Przysposabiająca do Pracy
W ramach zajęć "Oszczędności w kuchni" uczniowie poznali zasady niemarnowania żywności i świadomego kupowania. Zapoznali się z kodem EAN 13 oraz zdobyli umiejętność czytania etykiet kupowanych produktów. Aktywnie pracowali z prezentacją i quizem interaktywnym na temat śladu żywnościowego. W programie Canva każdy uczeń opracował własną kartę pracy "Mój ślad żywnościowy", którą następnie wypełniali notując, ile resztek jedzenia zostaje im po posiłkach i czy wykorzystywali je do następnych potraw.
Czytaj więcej: Oszczędności w kuchni - innowacja pedagogiczna