×

Logowanie do Strefy nauczyciela


Zapomniałeś login?


Zapomniałeś hasło?

Strefa Rodzica

Statuty, regulaminy, procedury, zebrania, dzwonki itp... Więcej...

MENU OBIADOWE - stołówka szkolna

Wypożyczalnia rowerów trójkołowych

Regulamin, dokumenty, informacje... Więcej

Punkt konsultacyjny

Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Więcej...

Jesteśmy na Facebook

Jesteśmy też tutaj!

Zespół Szkół Nr 3

ZSnr3 Zapoznaj się ze wszystkimi typami szkół, które wchodzą w skład naszej placówki.

Wsparcie

Nasz kanał na Youtube!

youtube

Ostatnio na Youtube

Dzień Edukacji Narodowej

Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/20

Statystyki

Odsłon artykułów:
2149689

Odwiedza nas 78 gości oraz 0 użytkowników.

Powiatowy Ośrodek Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczy

 

Zajęcia z kultury i języka hiszpańskiego

Zakończyliśmy przygotowanie uczniów do mobilności w ramach projektu pn "Polsko - hiszpańskie wariacje”. Grupa uczniów naszej szkoły przez miesiąc brała udział zajęciach językowych , kulturowych i merytorycznych. W czasie przygotowania uczniowie poznawali podstawowe słówka hiszpańskiego, poznawali tradycję i kulturę kraju, do którego jadą. Ponadto grupa przygotowała program artystyczny, współtworzyła materiał do portfolio, a także projekty koszulek,

Czytaj więcej...

Hortiterapia

Hortiterapia to inaczej terapia ogrodnicza, która wykorzystuje kontakt z przyrodą w celach leczenia stanów obniżonego nastroju. Pozwala na wyciszenie, poukładanie myśli przez konieczność skupienia się na pracy, która sprawia przyjemność i relaksuje.

Hortiterapię dzielimy na bierną i czynną. Czynny udział polega na wykonywaniu typowych, lekkich prac ogrodowych obejmujących no.; sadzenie, pikowanie, podlewanie, podcinanie czy rozmnażanie roślin; wysiewanie nasion kwiatów, warzyw, owoców, koszenie trawników, zbieranie plonów.

Hortiterapia czynna to również projektowanie i rozplanowanie pracy w ogrodzie. Nabieramy również nowych umiejętności , np., z zakresu tworzenia kompozycji kwiatowych oraz posiąść wiedzę na temat świata roślin. Hortiterapia bierna polega na dokładnej obserwacji roślin znajdujących się w ogrodzie Można wtedy użyć wszystkich zmysłów celem koncentracji na roślinach, gdyż podziwia je, dotyka, poznaje ich zapach, słucha szumu drzew, smakuje owoców.

Chromoterapia

Chromoterapia inaczej zwana koloroterapią jest metodą waloryzującą.

Kolor jest jednym z najważniejszych elementów obrazu, ważną częścią każdej kompozycji, w określony sposób pobudzającą naszą percepcję zmysłową.

Chromoterapia (lub jej elementy) jest prowadzona na zajęciach w przedszkolu, szkole, na zajęciach terapeutycznych i rehabilitacyjnych.

Jej głównym celem jest wspomaganie i potęgowanie zdrowia, wyciszenie organizmu, może mieć formę zajęć indywidualnych lub grupowych.

W szkolnictwie specjalnym dla dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami wielką rolą odgrywają metody stymulujące polisensorycznie czyli wielozmysłowo. Obejmują swym zasięgiem dotyk, wzrok, słuch, węch i smak.

Duże znaczenie w odbiorze wzrokowym mają barwy.

Kolory budzą uczucia, ożywiają, pobudzają umysł, cieszą lub uspokajają. Przy zaburzeniach mózgowo-organicznych kolory czerwony i żółty oddziałują ogólnie na uaktywnienie się uczuć, kolory błękitny i zielony przeciwnie - zapewniają koncentrację, zadowolenie i równowagę. Kolor biały emanuje spokojem i nudą.

Zielony - powoduje wzmożenie koncentracji i ułatwia percepcję zmysłową, jest jednym z najbardziej neutralnych kolorów, m a właściwości uspokajające, można za jego pomocą wprowadzić atmosferę spokoju i relaksacji. Zielony to kolor odświeżający, kojący nerwy, przywracający spokój i wyciszenie; łagodzi odczuwanie strachu i minimalizuje szok doznawany w sytuacjach traumatycznych, wzmacnia poczucie bezpieczeństwa; to kolor przyrody symbolizujący odnowę życia. Zastosowany w nadmiarze, nazbyt uspokaja, powodując senność, również zmęczenie i rozdrażnienie. Kolorem dopełniającym jest czerwony.

Niebieski - to kolor ochładzający mający silne właściwości uspokajające i relaksujące. Wzmacnia koncentrację, zwiększa siłę ekspresji i daje poczucie bezpieczeństwa. Budzi skojarzenia z wodą i niebem. Niebieskiego nie poleca się w leczeniu melancholii czy depresji. Kolorem dopełniającym jest pomarańczowy.

Czerwony - to kolor najbardziej ogrzewający, pobudzający i dodający energii. Z jego pomocą możemy wyzwalać procesy myślowe, aktywność twórczą, wzmacniać zmysły i odczuwanie. Kolorem dopełniającym jest zielony.

Żółty - to kolor witalności; ma właściwości wzmacniające oraz pobudzające. Stymuluje pracę mózgu, sprzyja staranności wykonywanej pracy, inspiruje, ułatwia przyswajanie informacji, wzmacnia procesy logicznego myślenia, zwiększa otwartość, bystrość i wnikliwość umysłu. Za jego pomocą możemy likwidować odrętwienie. To kolor wiedzy. Jest pomocny w zwalczaniu melancholii i apatii. Kolorem dopełniającym jest fioletowy.

Pomarańczowy - regeneruje, ożywia, ogrzewa, pobudza łagodniej niż kolor czerwony. Jest to kolor siły i energii twórczej, odwagi, optymizmu oraz witalności. Jest pomocny w zwalczaniu melancholii, apatii, zniechęcenia, smutku, paraliżu myślowego, utraty witalności.

 

  • 29063893_1015754771927440_3627407334925944968_o
  • 29064296_1015754775260773_3443517265421324493_o
  • 29064418_1015754791927438_2556470348568072590_o

Warsztaty „Oszukane zmysły”

W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, nauczyciele naszej szkoły przeprowadzili w C.H. "Wzorcownia" oraz w Pałacu Bursztynowym warsztaty pt. „Oszukane zmysły”. Ich celem było ukazanie trudności w prawidłowym odbiorze rzeczywistości przez osoby z autyzmem. Warsztaty miały formę zabawy i ćwiczeń symulujących zaburzenia sensoryczne poprzez wprowadzenie czynnika ograniczającego prawidłową pracę zmysłu smaku,

Czytaj więcej...

Rajd z latarkami

Już po raz kolejny uczniowie SP klasy czwartej i piątej w ramach koła matematyczno-przyrodniczego pod opieką p. Elżbiety Lewandowskiej, p. Anny Maszkiewicz dnia 25 listopada 2016r. wzięli udział w XXVII Rajdzie z latarkami organizowanym przez Zarząd Oddziału Włocławskiego PTSM. Trasa rajdu przebiegała: Włocławek-Jedwabna-Dąbrówka-Włocławek. Długość trasy wynosiła 12 km. Na zakończenie rajdu uczniowie otrzymali dyplom uczestnictwa oraz piekli w ognisku kiełbaski,

Czytaj więcej...

KONKURS regionalny „POZNAJ SWOJE PRAWA W PRACY”

Dwudziestego piątego lutego b.r. w Bydgoszczy uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z województwa kujawsko- pomorskiego spotkali się w siedzibie Okręgowej Inspekcji Pracy , aby walczyć o zwycięstwo w drugiej edycji konkursu „Poznaj swoje prawa w pracy”. Konkurs ma na celu promowanie wśród młodych ludzi

Czytaj więcej...

Felinoterapia

Felinoterapia (z łac. felis - kot, z grec. therapeia - leczenie, opieka), bo tak fachowo się terapia z udziałem kota, jest znana w Polsce
od niedawna. Jednak coraz więcej osób docenia zbawienne działanie doktora kota. Kototerapia polega na kontakcie fizycznym
i psychicznym z kotem. Karmienie, czesanie, zabawa ze zwierzęciem, rozmowa z nim powodują dobry nastrój, a tym samym wyzwalanie się endorfin w organizmie człowieka oraz stymulują do okazywania emocji, nazywania i opisania ich.

Felinoterapię najczęściej stosuje się w terapii osób: nadpobudliwych, z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową, ze spektrum autyzmu, z zespołem Downa, z zaburzeniami emocji i zachowania, nieśmiałych, ze schorzeniami wzroku i słuchu.

Kot nie jest zwierzęciem nachalnym, nie narzuca swojej obecności. Dlatego świetnie sprawdza się podczas zajęć z dziećmi, kiedy to rozwijana jest u nich cierpliwość potrzebna do nawiązania kontaktu z kotem. Felinoterapia wpływa również na poprawę koncentracji uwagi i spostrzegawczości u uczniów,  poszerza ich wiedzę na temat zasad kontaktu z przedstawicielami tego gatunku oraz pozwala poznać kocie zwyczaje i zachowania.
Ponadto udowodniono, że monotonne kocie mruczenie i różne dźwięki wydawane w celu porozumienia się z człowiekiem działają uspokajająco, rozluźniająco na osoby nerwowe i nadpobudliwe. Kontakty ze zwierzęciem przyczyniają się również do obniżenia poziomu kortyzolu w ludzkim  organizmie, a tym samym do niwelowania stresu.

Hektor - nasz kot terapeuta, ostoja spokoju i łagodności oraz wielka gaduła, to przedstawiciel rasy ragdoll. Koty te charakteryzują się bardzo przyjaznym i spokojnym usposobieniem.Są niezwykle kontaktowe, nieustannie domagają się ludzkiej atencji, zwracając
na siebie uwagę w wyszukany sposób. Zrobią wiele, aby osiągnąć swój cel. Ze względu na swój wyjątkowy charakter i temperament ragdolle z powodzeniem uczestniczą w zajęciach z felinoterapii.

Zajęcia felinoterapii w formie indywidualnej lub grupowej (maksymalnie dwoje uczniów) odbywają się w naszej szkole od września 2015 roku w specjalnie przygotowanej do tego celu pracowni, która jest przyjazna zarówno dzieciom jak i kotu.
Początkowo uczęszczali na nie uczniowie Gimnazjum Zespołu Szkół nr 3 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim.  
Obecnie Kot Hektor swoją obecnością zachęca do aktywności podopiecznych Szkoły Podstawowej Zespołu Szkół nr 3.
Kontakt  z tym przemiłym zwierzakiem wyzwala  pozytywne emocje i jest motorem napędzającym dziecięcy uśmiech.
Zajęcia z udziałem kota prowadzone są przez nauczyciela przeszkolonego i posiadającego kwalifikacje do pracy terapeutycznej
w zakresie felinoterapii.

 Anna Siatecka - felinoterapeuta i opiekun kota Hektora

  • 20160510_114028
  • 20160511_085552
  • 20160511_111250
  • 22219076_2025121804397596_1392729803_o
  • 27043558_2025118397731270_590040247_n
  • 27048497_2025118407731269_1743986580_o
  • 27144993_2025121821064261_74107928_o
  • 28555240_2044496039126839_704069471_o
  • 32590511_2083707195205723_1062523764559839232_n
  • 33096330_2086747201568389_6084912594693390336_n
  • 33108110_2086747144901728_782587498537680896_n
  • 33207207_2086746201568489_8375655542571401216_n
  • 33226082_2086747178235058_8792480632589516800_n
  • 33359194_2086746191568490_8449798437720817664_o
  • DSC_0795
  • DSC_1010
  • DSC_1214
  • DSC_1312
  • DSC_1411
  • DSC_1599
  • DSC_2324
  • DSC_2326
  • DSC_2349
  • DSC_2352
  • DSC_2360
  • DSC_2379
  • DSC_2416
  • DSC_2420
  • DSC_2422
  • DSC_2428
  • IMG-4491
  • IMG-4551
  • IMG-4704
  • IMG-4808
  • IMG-4816
  • IMG-4901
  • IMG-4905
  • IMG-4911
  • IMG-5028
  • IMG-5029
  • IMG-5054
  • IMG-5150
  • IMG-5404
  • IMG-5682
  • IMG-6200
  • IMG-6209
  • IMG-6212
  • IMG-6214
  • IMG-6561
  • IMG-6562
  • IMG-6701
  • IMG-6715
  • IMG_0440
  • IMG_0452 (2)
  • IMG_2956
  • IMG_2960
  • IMG_3050
  • IMG_7008
  • IMG_8380
  • IMG_8388
  • IMG_8415
  • IMG_8438
  • IMG_8442
  • IMG_8443
  • IMG_8455
  • IMG_8456
  • IMG_8461
  • IMG_8463
  • IMG_8467
  • IMG_8469
  • IMG_8470
  • IMG_8474
  • IMG_8477
  • IMG_8486
  • IMG_8492
  • IMG_8497
  • IMG_8500
  • IMG_8502
  • IMG_8509
  • IMG_8794
  • IMG_8795
  • IMG_8807

 

Samorząd Uczniowski

W Zespole Szkół nr 3 we Włocławku działają Samorządy Uczniowskie na poziomie każdej ze szkół. Pracą samorządów kierują ich przedstawiciele wspierani przez nauczycieli – opiekunów. Celem pracy Samorządów Uczniowskich jest wzbudzanie u uczniów motywacji do wysiłku, kształtowanie pozytywnego obrazu samego siebie i innych, dążenie do życia w społeczeństwie w poczuciu przynależności do niego. Opiekunowie dzieci i młodzieży pragną, by ich wychowankowie nabyli nowe umiejętności przydatne w życiu codziennym tj.: organizacja czasu wolnego, planowanie działań, odkrywanie własnych predyspozycji. Poprzez uczestnictwo w życiu szkoły umocnią wiarę we własne możliwości, osiągną sukcesy, odkryją radość działania i zostaną wyposażeni w optymizm na przyszłość. Opiekunom Samorządów Uczniowskich przyświeca myśl Janusza Korczaka:

„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil” Janusz Korczak

PLANY PRACY

Przedszkole i Szkoła Podstawowa (kl. I-III): pobierz
Szkoła Podstawowa (kl. IV-VIII) i Gimnazjum: pobierz
Szkoła Branżowa I Stopnia i SPP: pobierz

Przedszkole - Szkoła Podstawowa - Gimnazjum

Przewodniczący: Kacper Tomaszewski kl.7a

 Z-ca Przewodniczącego: Lidia Chojnacka kl. 3a 

 

SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA, SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY

Rada Samorządu Uczniowskiego Szkoły Branżowej I Stopnia, Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Szkoły Przysposabiającej do Pracy w roku szkolnym 2019/2020

PRZEWODNICZĄCA   Paulina Miastkowska  kl. 2ba  BSIS

Jowita  Dobrzyniak  kl. 2c BSIS

Jakub Osiński kl.2a BSIS

Wiktoria Szklarska  kl. 2 c BSIS

Sandra Iwaszko kl.1 a BSIS

Tomasz Drzewiecki kl.3a BSIS

Piotr Wenecki kl. A1 SPP

 

opiekunowie SU:

mgr Agnieszka Łukasiak – Politowska

mgr Agnieszka Łukomska

mgr Marta Pałucka - Lewandowska

Świetlica

Świetlica szkolna 2017 – 2018

Kolejny rok pracy świetlicy szkolnej rozpoczęliśmy od drobnych napraw i renowacji elementów wyposażenia. W czasie wakacyjnego remontu świetlica otrzymała nową sieć grzewczą i włączona została w szkolną sieć internetową. Świetlica szkolna przyjmuje wszystkich uczniów uczęszczających do szkół i przedszkola wchodzących w skład naszego zespołu. Warunkiem przyjęcia i pełnego korzystania z pomieszczeń i wyposażenia świetlicy jest złożenie przez rodziców lub opiekunów prawnych wypełnionego druku zgłoszenia ucznia do świetlicy(druk zgłoszenia można otrzymać w świetlicy i podobnie jak w roku poprzednim druk dostępny jest na stronie szkoły >> kliknij, aby pobrać).

Świetlica swoje pomieszczenia udostępnia dla uczniów od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 16.00, gdzie czekają oddani i służący wszelką pomocą nauczyciele. Poniżej galeria zdjęć ilustrująca pierwsze dni zajęć, które przypominały głównie zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu uliczny jak i zasady przebywania w świetlicy.

 

  • DSCF2410 - Kopia
  • DSCF2411 - Kopia
  • DSCF2413 - Kopia
  • DSCF2417 - Kopia
  • DSCF2418 - Kopia
  • DSCF2419 - Kopia
  • DSCF2420 - Kopia
  • s1
  • s2
  • s3

Organizacja pracy szkoły

Organizacja pracy szkoły na rok szkolny 2012/2013

  1. Dni wolne

dni wolne

2. Zebrania z rodzicami

zebrania z rodzicami

3. Kalendarz uroczystości szkolnych

kalendarz uroczystości szkolnych

 

Edukacja dzieci autystycznych

Kliknij w zdjęcie aby pobrać informator na temat Edukacji dzieci autystycznych w naszej szkole

 

Światowy Dzień Autyzmu

autyzmW ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości o Autyźmie, w dniu 29 marca 2012 roku od godziny 10.00 do 13.00, Zespół Szkół Nr 3 we Włocławku oraz Stowarzyszenie ?Popatrz na mnie? przygotowali konsultacje dla rodziców dzieci z autyzmem. Głównym przesłaniem tego dnia jest zasygnalizowanie społeczeństwu problematyki dotyczącej autyzmu. W czasie spotkania odbyły się bezpłatne konsultacje ze specjalistami: psychologiem, terapeutami dzieci z autyzmem, logopedą, terapeutą TIS, rehabilitantem ruchowym, dogoterapeutą, surdopedagogiem, tyflopedagogiem, terapeutą zajęć

Czytaj więcej...