- Szczegóły
- Marzena Kuczewska
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
W dniach 27 i 30 października uczniowie klasy 3a udali się do Miejsc Pamięci Narodowej oraz na cmentarz by podtrzymać pamięć o osobach, żołnierzach i faktach związanych z działaniami na rzecz wolności i niepodległości Polski oraz oddać hołd bohaterom, którzy zginęli za naszą wolność. W miejscach tych uczniowie zapalali znicze, odczytywali informacje z tablic znajdujących się na pomnikach, a przy grobach żołnierskich oprócz tego grabili liście. Zapalenie zniczy, chwila milczenia była wyrazem wdzięczności i podziękowań. To była ważna lekcja wychowania obywatelskiego i patriotycznego, która pozostanie uczniom na długo w pamięci.
- Szczegóły
- Marzena Kuczewska
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
W dniach 24 i 27 października klasy 1-3 uczestniczyły w warsztatach we Włocławskim Centrum Edukacji Ekologicznej. Tematem zajęć była " Jesień w przyrodzie". W czasie warsztatów uczniowie obejrzeli film edukacyjny, który przypomniał, a zarazem utrwalił wiadomości dotyczące zmian zachodzących w przyrodzie jesienią. Poza tym dowiedzieli się o zwierzętach przygotowujących się do zimy oraz poznali grzyby jadalne i trujące. Na zakończenie wyklejali różnymi nasionami kontury jadalnych grzybów.
- Szczegóły
- M. Łukomska-Piwońska, A. Skonieczna
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
Dzień 19 października 2023 r. w ZS nr 3 we Włocławku został ogłoszony Dniem Kodowania. Tegoroczne wydarzenie oznaczyliśmy na mapie CodeWeek EU pod nazwą "Nasze zmagania - godzina kodowania". W szkolną akcję włączyli się chętni nauczyciele i uczniowie klas 1-8. Wszyscy kodowali, dekodowali, programowali i łamali szyfry. Finał Europejskiego Tygodnia Kodowania odbył się w sobotę w Bydgoszczy. Polska aktualnie znajduje się na VII miejscu. Cieszymy się, że mogliśmy dołożyć cegiełkę do tego sukcesu. Rozkręcamy się! Aż strach pomyśleć, co będzie za rok!
- Szczegóły
- Ewa Gawrysiak, Izabela Piotrowska
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
AAC to ogół metod, które są stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się. Metody te umożliwiają takim uczniom wyrażanie swoich potrzeb, preferencji, myśli, opinii, pomagają w nawiązywaniu relacji z innymi osobami. Dzięki AAC uczeń niewerbalny może się poczuć autonomiczną jednostką, a tym samym daje niezależność i poczucie wpływu na swoje życie.
- Szczegóły
- Nina Knapkiewicz
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
Kolejna wizyta klasy 8 b w pracowni Laboratorium Przyszłości upłynęła uczniom na zabawach konstrukcyjnych klockami Lego education. Uczniowie wykazali się pomysłowością i kreatywnością podczas twórczej zabawy. Dziękujemy #LaboratoriumPrzyszłości.