Punkt konsultacyjny

Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Więcej...

Strefa Rodzica

Statuty, regulaminy, procedury, zebrania, dzwonki itp... Więcej...

Wypożyczalnia rowerów trójkołowych

Regulamin, dokumenty, informacje... Więcej

Statystyki

Odsłon artykułów:
2044855

Odwiedza nas 121 gości oraz 0 użytkowników.

Dogoterapia w Gimnazjum

Dogoterapia(kynoterapia) jest jedną z naturalnych form wspomagania rehabilitacji i leczenia osób niepełnosprawnych poprzez zabawy i ćwiczenia z odpowiednio wyszkolonym psem. Dogoterapia w Gimnazjum prowadzona jest od września 2016 r. Naszą pierwszą psią terapeutką jest czarna labradorka Tosia. W zajęciach z udziałem psa terapeuty uczestniczy młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim.

Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub grupowo. Dogoterapia przyczynia się do przywracania sprawności fizycznej, poprzez kontakt z psem rozwija się sfera emocjonalna. Kynoterapia wpływa na socjalizację i uwrażliwienie, kontakt z psem tłumi agresję, wymusza inne zachowania. Dzięki kontaktowi z psem wzrasta poczucie własnej wartości człowieka. Pies bezgranicznie akceptuje człowieka takim jakim jest. Dla psa wszyscy jesteśmy jednakowi. Pies traktuje wszystkich tak samo, nie ocenia. Kolejnym aspektem pracy z psem jest fakt, iż młodzież czuje się potrzebna. Pielęgnując psa, karmiąc go wydając mu komendy, prowadząc na smyczy, uczniowie wiedzą, że są potrzebni, jednocześnie wykonują różnego rodzaju ćwiczenia. Efekty dogoterapii:

  • zwiększa poczucie bezpieczeństwa;
  • wyciszenie zachowań agresywnych;
  • wyzwala potrzeby spontanicznej komunikacji;
  • zmniejsza nadwrażliwość na bodźce dotykowe;
  • ułatwia nawiązanie kontaktu z osobami obcymi;
  • wydłużenie koncentracji uwagi;
  • zniwelowanie blokady lęków;
  • rozwijanie funkcji opiekuńczych;
  • nauka samodzielności poprzez umożliwienie dziecku samodzielnego zajmowania się psem np. karmienie, prowadzenie na smyczy;
  • wzmacnia poczucie odpowiedzialności;
  • wzmacnia równowagę;
  • rozwijanie funkcji poznawczych;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego;
  • działanie na receptory wzrok, słuch, dotyk;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • opanowanie prostych elementów tresury, dających dziecku poczucie własnej wartości;
  • kształtowanie nawyków higienicznych związanych z kontaktem z psem, np. mycie rąk.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 52598915_1064066237137036_283217526547021824_n-horz
  • 52720464_625906951164604_3332122489655394304_n
  • 52727988_548119625698921_6047112514506850304_n
  • 52730256_2195918150428733_1603294429555195904_n
  • 52739792_627915564328840_5856934785728905216_n-horz
  • 52744588_2253589041520861_880121455596011520_n
  • 52833098_330400014267430_4534682069468446720_n
  • 52880656_2243240795931941_8529045033918136320_n
  • 52937469_2597762566962706_4465326198838263808_n-horz
  • 52948723_394090784709733_9050708192572473344_n-horz
  • 52983083_608110819613446_3734646124556845056_n
  • 53016275_269331863955874_6472837343697960960_n
  • 53169379_314974526033189_2482646690868232192_n-horz
  • 53179974_394123531136122_755631012477665280_n
  • 53305584_554932875019841_9031415319737925632_n
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9