Strefa Rodzica

Statuty, regulaminy, procedury, zebrania, dzwonki itp... Więcej...

Punkt konsultacyjny

Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Więcej...

Statystyki

Odsłon artykułów:
1942395

Odwiedza nas 97 gości oraz 0 użytkowników.

Dogoterapia w Gimnazjum

Dogoterapia(kynoterapia) jest jedną z naturalnych form wspomagania rehabilitacji i leczenia osób niepełnosprawnych poprzez zabawy i ćwiczenia z odpowiednio wyszkolonym psem. Dogoterapia w Gimnazjum prowadzona jest od września 2016 r. Naszą pierwszą psią terapeutką jest czarna labradorka Tosia. W zajęciach z udziałem psa terapeuty uczestniczy młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim.

Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub grupowo. Dogoterapia przyczynia się do przywracania sprawności fizycznej, poprzez kontakt z psem rozwija się sfera emocjonalna. Kynoterapia wpływa na socjalizację i uwrażliwienie, kontakt z psem tłumi agresję, wymusza inne zachowania. Dzięki kontaktowi z psem wzrasta poczucie własnej wartości człowieka. Pies bezgranicznie akceptuje człowieka takim jakim jest. Dla psa wszyscy jesteśmy jednakowi. Pies traktuje wszystkich tak samo, nie ocenia. Kolejnym aspektem pracy z psem jest fakt, iż młodzież czuje się potrzebna. Pielęgnując psa, karmiąc go wydając mu komendy, prowadząc na smyczy, uczniowie wiedzą, że są potrzebni, jednocześnie wykonują różnego rodzaju ćwiczenia. Efekty dogoterapii:

  • zwiększa poczucie bezpieczeństwa;
  • wyciszenie zachowań agresywnych;
  • wyzwala potrzeby spontanicznej komunikacji;
  • zmniejsza nadwrażliwość na bodźce dotykowe;
  • ułatwia nawiązanie kontaktu z osobami obcymi;
  • wydłużenie koncentracji uwagi;
  • zniwelowanie blokady lęków;
  • rozwijanie funkcji opiekuńczych;
  • nauka samodzielności poprzez umożliwienie dziecku samodzielnego zajmowania się psem np. karmienie, prowadzenie na smyczy;
  • wzmacnia poczucie odpowiedzialności;
  • wzmacnia równowagę;
  • rozwijanie funkcji poznawczych;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego;
  • działanie na receptory wzrok, słuch, dotyk;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • opanowanie prostych elementów tresury, dających dziecku poczucie własnej wartości;
  • kształtowanie nawyków higienicznych związanych z kontaktem z psem, np. mycie rąk.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9