×

Logowanie do Strefy nauczyciela


Zapomniałeś login?


Zapomniałeś hasło?

Strefa Rodzica

Statuty, regulaminy, procedury, zebrania, dzwonki itp... Więcej...

Punkt konsultacyjny

Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Więcej...

Podręczniki 2017/2018

Szkolny wykaz podręczników obowiązujących w Zespole Szkół Nr 3 na rok szkolny 2017/2018. >> pobierz

Jesteśmy na Facebook

Jesteśmy też tutaj!

Zespół Szkół Nr 3

ZSnr3 Zapoznaj się ze wszystkimi typami szkół, które wchodzą w skład naszej placówki.

Wsparcie

Statystyki

Odsłon artykułów:
1871352

Odwiedza nas 57 gości oraz 0 użytkowników.

Dogoterapia

DOGOTERAPIA, to metoda wykorzystująca psy w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową różnego stopnia. DOGOTERAPIA przywraca dobre samopoczucie wszystkim ludziom, którzy tego potrzebują. Kontakt z psem przynosi uśmiech i wiarę w lepszy świat.

Dogoterapia w swym działaniu wykorzystuje zbawienny wpływ psa na człowieka. Pies jest istotą, która nie odrzuca, nie ocenia, przyjmuje każdego takim, jaki jest, z całym bagażem wad i zalet. Dla psa nie liczy się nasz wygląd czy pozycja społeczna. Jego przesłanie jest proste:" Lubię Cię, baw się ze mną!".

Dogoterapia stanowi obecnie najwyższą formę udomowienia psa.

  • P1010016
  • P1010062
  • P1010099
  • P1010184
  • P1010213
  • P1010219

DOGOTERAPIA w Zespole Szkół Nr 3 we Włocławku prowadzona jest od 2000 roku. Naszą pierwszą "psią terapeutką" była czarna nowofundlandka Rafa. W 2001 roku do Rafy dołączyła jej córka, Astra. Początkowo zajęcia odbywały się na zasadzie wolontariatu. Od września 2004 roku zajęcia dogoterapii na stałe zagościły w planie pracy ZS Nr 3. We wrześniu 2008 roku, w pracy, starszym koleżankom zaczęła pomagać nasza najmłodsza nowofundlandka, Baszira. Początki dogoterapii nie były łatwe ze względu na niewielką ilość fachowej literatury i brak internetu. W 2004 roku ukończyłam kurs dogoterapii w Warszawie a w 2006 kurs dogoterapii w Bydgoszczy. W roku 2008 Baszira ukończyła Kurs Psa Towarzyszącego z I lokatą i oceną doskonałą.

W naszej placówce na zajęcia dogoterapii uczęszczają dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim. Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub grupowo. Pies zawsze pracuje pod nadzorem terapeuty.

  • P1010290
  • P1010296
  • P1010580
  • P1010598
  • P1010602
  • P1010627

Oddziaływanie terapeutyczne odbywa się poprzez zabawę, spacery, karmienie, czesanie naśladowanie zachowań psa itp. Programy zajęć są dostosowane do konkretnych dzieci w oparciu o zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, diagnozę, wywiad z rodzicami, wychowawcą, psychologiem. Dzieci bawiąc się z psem czują się ważne, akceptowane, potrzebne i lubiane. Stają się bardziej śmiałe, otwarte, przełamują lęk przed psami i przestają bać się ludzi. Łatwiej nawiązują kontakty z rówieśnikami. Zwiększa się kontakt zadaniowy. Czytając psu bajki doskonalą technikę czytania. Spontanicznie rozwija się mowa, zwiększa zasób wiadomości, bogaci słownik bierny i czynny. Dzieci niemówiące lepiej porozumiewają się pozawerbalnie. Maluchy stawiają przy psie pierwsze samodzielne kroki. Doskonalą poruszanie się. Wszyscy uczniowie naszej szkoły i przedszkola objęci są programem: "Bezpieczny kontakt ze zwierzętami".

Pracując z dziećmi ze sprzężoną niepełnosprawnością należy pamiętać, że liczą się nawet najmniejsze postępy. Czasami celowy grymas, uśmiech, wodzenie wzrokiem, próba pogłaskania czy przywołania psa stanowi milowy kamień w rozwoju dziecka. Nigdy tak naprawdę nie wiemy, co zawdzięczamy dogoterapii. Rozwój dziecka stymulowany jest przez zespół terapeutów z różnych dziedzin. Jednak radość i śmiech dziecka w kontakcie z psem są bezcenne! Ktoś powiedział, że nowofundland, to pies, który ma tyle serca, ile sam waży (Baszira 80 kg!). Ponad dziesięcioletnia praktyka i praca z nowofundlandkami Rafą, Astrą i Baszirą utwierdziła mnie w przekonaniu, że jest to stu procentowa prawda.

Dogoterapeuta szkolny: Ewa Grabowska

  • P1010658
  • P1010715
  • P1010780
  • P1010812
  • P1010821

  • P1010003
  • P1010012
  • P1010094
  • P1010107
  • P1010111
  • P1010164
  • P1010165
  • P1010166
  • P1010212
  • P1010214
  • P1010215
  • P1010217
  • P1010218
  • P1010287
  • P1010582
  • P1010585
  • P1010591
  • P1010595
  • P1010599
  • P1010600
  • P1010601
  • P1010603
  • P1010604
  • P1010606
  • P1010607
  • P1010608
  • P1010609
  • P1010611
  • P1010612
  • P1010614
  • P1010615
  • P1010617
  • P1010619
  • P1010623
  • P1010657
  • P1010666
  • P1010700
  • P1010730
  • P1010762
  • P1010775
  • P1010779
  • P1010798
  • P1010799
  • P1010805
  • P1010811
  • P1010847
  • P1010862
  • P1010865
  • P1010872
  • P1010883
  • P1010885
  • P1010887
  • P1010908
  • P1010909
  • P1010919
  • P1010922
  • P1010923
  • P1010934
  • P1010937
  • P1010942
  • P1010944
  • P1010950
  • P1010954
  • P1010958
  • P1010968
  • P1010970
  • P1010973
  • P1010975
  • P1010976
  • P1010985
  • P1010989
  • P1010994
  • P1010999